En liten semestertripp!

En liten visit till Stockholm där man fick träffa fina bloggvännen Furrysorrowlove var inte fy skam!

Möttes dock av en liten småchock vid Centralen då det vimlade av människor. Själv är man ju inte van vid den sortens folksamling.. Innan jag blev hämtad var magen tvungen att fyllas, så trängas på ett café, där Magnus uggla satt jämte mig. VILKEN liten plutt han är. Ingen direkt rumpa att klämma på.. Utan bara en lockig hårboll med spagettiben..
Sen kom en kvinna raskt gående mot mig, med filmkameror hack i häl. Jag måste sett ut som ett frågetecken då jag undrade vem fasen det var som blev filmad. Sen såg jag när våra blickar möttes… Det var Helena Bergström! Det händer grejer på Centralen alltså!! Sen kom snygga Furry och hämtade upp mig för att gå på sightseeing bland butiker och fikaställen. Därefter köpa mat och vin, för att gå hem till henne för att snacka karlar och om livet! Underbart god mat, dryck och sällskap gjorde att kvällen gick i superfart.

Finfrukost med film startade vi morgonen med för att sedan gå ner på stan, köpa varsin islatte, sätta oss i solen och kolla på folk! Underbart strosande i soligt väder innan det blev att gå till tågperrongen och säga hej då till Stockholm.

20130706-211904.jpg

Att man sen köpt en ”snålisbiljett” för att komma hem gjorde att man fick åka i ett gammalt tåg med tågkupéer som på 20-talet! Det visade sig även dyka upp en riktigt fin skåning med vackraste ögonen i min kupé som fick stå för sällskapet hela resan ner. Att tre timmar kan gå så fort när man har trevligt?!

En riktigt trevlig Stockholmsvistelse, med en liten twist på hemresan… Lovely!!

4 reaktioner på ”En liten semestertripp!

Kommentera

