Ambivalent!

Jag är en kvinna som tar väldigt snabba beslut, speciellt då det gäller shopping. Jag vet vad jag tycker om och inte och det där med öppet köp fungerar inte för mig. Tvekar jag så är det inget att ha.

MEN att köpa sig vinäger i matbutiken var bland det svåraste jag har varit med om på länge. Herreguuuud. Det fanns vit vinäger, röd vinäger, balsamvinäger, vitvinsvinäger, äppel och cidervinäger, stora flaskor och små flaskor, dyrt och lite billigare… HUR svårt var det egentligen att köpa sig vinäger?! Det visade sig vara skitsvårt!! Hahaha… Hade ingen aning om skillnaden, eftersom jag innan aldrig använt vinäger i sallad och annan matlagning. Tänkte förkovra mig lite och höja smakupplevelsen i mitt kök, men jösses vad det tog tid att bestämma mig. Tror nog jag stod i minst 10 minuter och stampade framför flaskorna.. Var tvungen att fråga en annan kund som stod i jämte mig. Tillslut bara tog jag en. En flaska som såg fin ut. DET var vad mitt beslut gick ut på..  En fin flaska ska det va!!

Får se om det smakar något gott också?!

20130718-105218.jpg

En reaktion på ”Ambivalent!

Kommentera

