Det är inte lätt att vara kvinna…

Och nu vet jag varför jag åt p-piller….

Fick värsta mensvärksattacken idag på jobbet. Golvet svajjade och kroppstemperaturen steg med hög hastighet. Mådde illa som bara den och höll på att svimma så jag fick lägga mig på golvet i det trånga fikarummet och blunda lite. Började tänka hur fasen jag ska klara av att jobba då min jobbarkompis snart ska gå hem för dagen. Efter ett tag kommer kollegan in och undrade vad fasen jag höll på med där på golvet. Jo, håller på att svimma säger jag och skrattar lite nervöst…

Så där fick jag ligga i tjugo minuter innan jag började känna mig piggare igen. När jag tittade mig i spegeln så såg jag ut som ett lik, grå och livlös. All solbränna var borta.. Efter en halvtimma kom livet tillbaka i mig och efter ett tag såg jag ut som vanligt igen.. Tur att det fanns värktabletter på jobbet som kunde hjälpa mig för annars hade jag nog legat över kassadisken och skrämt bort alla kunder..

2 reaktioner på ”Det är inte lätt att vara kvinna…

  1. Men fy, så kan du ju inte ha det. Har för mig att Apoteket säljer superpiller mot just mensvärk? Jävla otyg, det där.

Kommentera

