Fem dagar kvar!

Det gick lite smått upp för mig igår vad som är på gång att hända. Att komma till en ny stad! Själva jobbet är ju lugnt. Det kan jag ju sen innan, men när folk frågar mig om stan, vart de kan gå när de söker en blomsteraffär till exempel. Jag har ingen aning! Totally lost! Fast samtidigt SÅ kul!! Då har jag ett projekt framför mig. Att göra stan till min!

Och samtidigt så går väl ryktet på stan om en ny butikschef… Killarna på Pressbyrån som ligger någon butik bort, frågade om jag var den nya butikschefen och hälsade mig välkommen! Så gulligt ju!!

Men det kändes bra att jobba. Dock så var tjejen jag jobbade med lite tyst och lågmäld. Så förmodligen var jag som en orkan därinne. Jag hörs och syns liksom och det är jag i ett nötskal. Jag vill att folk ska känna glädjen när de kommer in i min butik. Inte att det är tyst och pinsamt att komma dit. Nä ,roligt ska det va!!

Insåg också att INGEN dricker kaffe av de som kommer jobba för mig. INGEN!! Fy fasen vad tråkigt! Hahaha.. Jag är ju en kaffemänniska och tycker det är liksom lite mysigt att göra kaffe och mys till kollegorna. Men, jag får väl göra det till mig själv då!

Pratade sen med tjejen som har lägenheten och förmodligen kommer hon vara klar med städningen i helgen så jag kan åka en sväng med lite grejer dit och hämta nycklarna. Det börjar närma sig med stormsteg! 🙂 Insåg också att det kommer gå åt extremt med pengar till bensin denna månad som kommer då jag ska pendla till mitt gamla jobb. Not gut at all!! Men som sagt, jag får leva på vatten och bröd några månader framöver…

9 reaktioner på ”Fem dagar kvar!

  1. Jag hade gärna jobbat med dig! Håller med om att det ska vara fart, fläkt och en positiv feeling i hela butiken! =)
    Grattis till allt och kul att det är på gång på riktigt nu. Tjoho!

Kommentera

