En sista söndag…

Jobbat för att sen åka och hämta nycklarna. Packade med mig så mycket jag kunde, vilket kanske inte var extremt mycket, men det var lite småkrafs fick följa med. Det som är tråkigast att flytta, som blommor, skafferivaror och tavellister…

Hade glömt lite hur sunkigt det är i huset med min nya lägenhet. Trappuppgången luktade extremt blöt hund. Päls låg längst kanterna i trappan. Fräscht liksom. INTE! Jag betalar för trappstädning i hyran och man undrar ju hur de städar. Hostar till lite i trappan?!

Lägenheten var helt okej städad i första anblick, men när man kollade i skåp och så fanns det tendens till matrester och spår efter mat som runnit och inte blivit borttaget.. Så, det blir ju att städa där också sen när jag kommer dit!  Att människor är så dåliga på att städa efter sig. Det är liksom inte första gången. MEN för att se det på den ljusa sidan så får jag ju det superrent efter att jag själv städar!

Kruxet är bensinåtgången som kommer vara om jag pendlar därifrån till mitt gamla jobb under Augusti månad. Mina föräldrar tyckte jag skulle bo hos dem under tiden för att spara pengar och visst, det är ju jättebra. Men det är ju inte längre detsamma att bo hemma… Men en månad av mammas matlagning kanske inte är så fel..

 

Kommentera

