Till ny mark..

Flytt stod på schemat idag och vid halv åtta kom mina föräldrar och min bror för att hjälpa till. Lite senare kom en kompis men vi var så jäkla effektiva så vi hade gått ut med en massa när hon kom. Men då jag bodde på första våningen så gick det ju som en dans att gå ut med grejerna. Värre var det ju till den nya lägenheten…. Tredje våningen…. OCH så fick jag och min mor vänta i 1,5 timme innan besiktningsmännen kom till så vi kunde lämna nycklarna och bege oss. När vi sen kom till nya lägenheten så hade min far och bror burit så in i bomben, så det var inte mycket kvar för oss att bära upp. Stackarna var ju helt slut i sina kroppar när de hade burit mina grymt tunga trämöbler. Tyckte så synd om dem, men när man flyttar på en vardag så är det svårt att få folk att hjälpa till. Sen är inte så många intresserade av att hjälpa till med att flytta heller för den delen. Själv brukar jag erbjuda mig, då jag vet att jag sannerligen får hjälpen tillbaka på ett eller annat sätt.

Tvn funkade tyvärr inte, duschslangen gick sönder och tvättmaskinen gick inte att installera… Fick köpa nytt duschmunstycke och ny slang så jag hoppas hyresvärden är snäll och hjälper mig med installation av min tvättmaskin…

Så nu har jag packat upp det jag behöver och låter det andra vara i kartongerna då jag inte vet hur länge jag blir här. Trött som bara den i kroppen så det blir en tidig afton för min del. Men det känns helt okej ändå. Får förmodligen investera i lite luktljus då det känns som jag känner en liten pust av blöt hund som kommer ifrån trapphuset…

Det blev faktiskt riktigt mysigt här! 🙂

4 reaktioner på ”Till ny mark..

Kommentera

