Idag väljer jag lugnet!

Helg…

Lördag med jobb på förmiddagen och fika därefter med en vän i ett fullspäckat city med en massa aktiviteter då det är ”stadsfest” i min gamla stad. Det är dans i parken, tält med aktiviteter och en inhägnad  med sand för beachvolleyboll med män som är i bar överkropp. Det har regnat och kvar är pölar med vatten med gegga där folk har gått emellan för att undvika att blöta ner skorna. Trängsel. Barn. Hundar.

Det blev kväll och jag är hemma i mitt nya hem.  Suger i mig lugn och stillhet. För även om jag skulle vilja ha fullt ös med ordnat kaos så orkar jag inte för tillfället. Att inse att man behöver tid för sig själv emellanåt är att vara klok. Tid för återhämtning är väl så viktigt! Och för mig speciellt!

Det har varit mycket nu. Mycket nytt som har hänt. Väldigt roliga saker. Mindre roliga saker. Och innan mitt nya äventyr till liv fortsätter,  så måste jag i kväll ta en paus och andas. Djupt och innerligt. Blunda och lyssna till bilarna som åker på gatan utanför. På grannen som sitter och pratar i telefon på balkongen. På stillheten och tystnaden.

Och vara tacksam för det jag har just nu…

2 reaktioner på ”Idag väljer jag lugnet!

Kommentera

