Det var denna söndagen det!

Fick sovmorgon då jag började jobba kl 13 så jag tog och gick upp tidigt ändå för att packa ner alla mina grejer och lägga det mesta i bilen! Sen jobba till 17 och därefter pedalen i botten för att åka till kompisens lägenhet och städa det sista innan jag stoppade in katterna i burarna, eller mer pressade in dem då de vägrade att frivilligt gå in…

En timmes bilkörning till mitt hem för att lämpa av katterna där. Traska sen till affären för att köpa frukost och bära upp lite till packning från bilen på det. Därefter ta bilen till min nya jobbarkompis för att hämta nycklar till mitt nya jobb som jag ska jobba extra på i morgon då hon fick en semesterdag, då hon jobbat hela sommaren!

Så nu sitter jag här, helt utslagen i soffan och funderar på att kasta in handduken och gå till sängs.. Sjukt trött efter allt flängande fram och tillbaka! En vecka kvar innan det börjar på allvar på mitt nya jobb.. En vecka.. Det går fort nu!

Btw, så fick jag aldrig se en man stå i köket och laga mat.. (Damn it!!) Han hade fått förhinder i jobbet så det blev för sent för kokkonst. Men det gjorde inte så mycket. Jag låg som en strandad val på soffan och gluttade på tv och tyckte det var väldigt skönt att vara själv!

4 reaktioner på ”Det var denna söndagen det!

Kommentera

