Små mysiga saker..

Det är något speciellt med engelska serier. Tittar just nu på morden i Midsomer och som alltid fascineras jag av miljön, byggnaderna, skådespelarna som ser ut som oss vanliga människor med enormt klatschiga repliker!

Insåg nu att jag alltid drömt om England. Om att flytta dit. Hitta en snygg och välbärgad man och bo på en gård. Ett mysigt stenhus med rosenbuskar klättrandes längst fasaden med några fluffiga får springandes i en hage i närheten. Och på kvällarna traska ner till den lokala puben för att ta en pint öl..

Drömmen om att flytta ifrån det liv jag hade då som ung har på något sätt följt med mig hela livet. Att fly till en stad där ingen vet vem jag är. Där jag kan bli räddad från vardagens otrevligheter av någon som kan ge mig trygghet. Trygghet och kärlek!

Lite roligt att man inser saker och ting emellanåt…

3 reaktioner på ”Små mysiga saker..

  1. Jag har ungefär samma intresse av engelska serier. När jag var liten tänkte jag att jag skulle gifta mig med en skotsk tjej som hade hästar och ett stort gods. Där skulle vi rida tillsammans.

    Å andra sidan drömde jag om att bli officer och grävmaskinist med.

Kommentera

