Sakta men säkert!

Har jobbat. Torsdag och fredag. Två dagar som var väldigt sega. Dels då det varit lugnt med kunder och sen att jag fortfarande hostar. Den brukar vara seglivad min hosta. Fick en hostattack när jag pratade med en kund i torsdags, som genast gav mig en halstablett hon hade på sig. Det var nog den starkaste jag någonsin ätit. Allt i näsan och hjärnan bara blåstes bort. Väldigt effektiv, men god var den då verkligen inte. Men tyckte det var oerhört gullig gest av kunden! ❤️

Lördagen började jag tidigt med att baka en kaka. Jag skulle få besök av min gamla jobbarkompis och ville bjuda på något gott. Kakan var väl okej men sällskapet var så mycket bättre! Jag har verkligen saknat den människan!! Vi åkte sen in till staden för shopping och lunch. När affärerna stängde åkte vi hem. Tiden gick alldeles för fort men sån underbar dag med vädret och allt!

Kom hem där de renoverar lägenheten mitt emot mig då en ny människa ska flytta in. Två män var där från något baltiskt land som pratar ”ryska” med varandra. Jag frågade vart de kom ifrån och inte vart det Ryssland i alla fall. En annan tycker ju det låter lika.
Förra helgen försökte de fixa min dörr, täta den med lister men de var för tjocka så det gick inte att stänga dörren. När jag nu kom hem så frågade de om de kunde fixa min dörr med nya lister. Absolut. Så jag stod där med en nyfiken katt i famnen och tittade på, varav jag började hosta.

Sick?!” Frågade den ena. (Tänk er att de bryter på ryska)
Yes, I am. Been home from work for two days”, svarade jag.
You should go to doctor” svarade han då.
Well, they would just give me some medicin for coughing so I don’t mind going there”, svarade jag.
Try Vodka” svarade han och log. Och jäklar vad jag skrattade!

Söndag idag och det känns lite bättre. Hostar fortfarande, men det börjar släppa mer. Är en slemspottande kvinna. Hahaha. Idag blir det mer lugnt och fortfarande kurera mig för jobb i morgon. Vodka hade jag ingen så det får bli lightversionen istället… Te med honung i!

8 reaktioner på ”Sakta men säkert!

Kommentera

