Storm vart det här!

Ännu en brud blåser sig fram runt södra Sverige och skapar uppståndelse.. Simone… Varför inga karlnamn?!

Själv så låste jag butiken lite tidigare än vad jag skulle. Det blåste som faen helt enkelt ute, många försökte ta sig helskinnade hem och jag hade inte haft en kund på 45 minuter. Dels hade jag även fått ett mejl från min chef att några butiker i kedjan hade stängt pga stormen, så då gjorde jag det med. Visserligen bara 15 minuter tidigare, men ändå. Vägen hem så åkte jag relativt sakta. Vinden tog tag i bilen emellanåt, så jag tog det säkra före det osäkra, medan många körde fort som fasen förbi…

Väl hemma insåg jag att jag bor på landet.. Skruvade på kranen för att ta ett glas vatten. Tomt vart det där. Inget vatten… Så jag fick allt ta mig till affären och köpa mig en stor flaska och ljus.. Vatten och värmeljus. Så nu klarar jag mig ett tag, här i bushen..

SOM jag längtar till flytt, ni fattar inte!!!!

En reaktion på ”Storm vart det här!

Kommentera

