Lite lätt obehagligt!

Krasch, boom, Bang hördes det på kvällen. Ett fönster i trapphuset hade blåst upp och glas flög all världens väg. Jag sprang ner och knackade på hos en granne, om han kunde hjälpa mig att stänga det då det sitter väldigt högt upp. Jag hämtade min stege och han försökte nå fönstret. Tyvärr gick det inte att stänga och vi beslöt oss för att ringa hyresvärden. Då skrek han till, lyfte på byxbenet och där sprutade det blod! Massa blod på stegen och på golvet. Splitter från fönstret hade träffat honom i benet och gjort ett djupt Jack. Stackarn.

Och jag som aldrig är rädd, satt och var skiträdd då vinden tog tag i mina fönster så de nästan var på bristningsgränsen att sprängas. Så jag stängde dörren till köket och gick och lade mig.. Och jag sitter här nu på morgonen och håller tummarna på att min bil som står precis utanför det söndriga fönstret är hel och ren…

2 reaktioner på ”Lite lätt obehagligt!

Kommentera

