Årets första dejt!

Well, för två veckor sen var jag på fest och där var en kille som min nya vän ville tuffsa mig ihop med. Egentligen inte min typ alls. Han är blond och har varken fina ögon eller leende. Det är just ögonen och leendet jag brukar falla för. Sen gillar jag mörkhåriga män. Vi pratade på festen och när jag skulle åka hem så bjöd han på taxin hem. Han fick inte följa med in utan jag kysste honom och sa hej då. Dumt, men jag var lite full och behövde ett hångel.. (Bra på att kyssas var han dock).

Han frågade förra veckan om vi kunde ses som igår på en pub. Men tänkte att jag kan ju gå och ta en öl ändå med honom i alla fall. Ge honom en chans. Han kanske är snäll. Och det är vad han är… Snäll. Men inget mer än snäll. Inte rolig, ingen humor.. Jag finner honom inte attraktiv helt enkelt. Kom på mig själv att sitta och leta saker som jag finner attraktivt, men fann inget alls, och jag blir så jäkla sur på mig själv att jag måste ha mer saker för att fastna för någon än just snällhet.

Han bjöd på taxin hem och sa att han ville följa med mig hem. Men det fick han inte. Nixpix. En kram och hej då.

Jag fick sen igår kväll ett meddelande efter vi hade setts att han hade biljetter till en revy som idag och ville ses. Jag tyckte det var snällt och tackade ja, utan att tänka. Sen frös jag till is. Blev helt låst och insåg att jag kan inte träffa honom för att vara snäll. Jag känner inget för honom alls, så jag skrev en liten vit lögn att jag inte kunde hänga med. Direkt fick jag en förfrågan att gå på bio. Hade inte hjärta att säga nej. Fan också!! Måste säga att jag bara vill vara vän..

Att det ska vara så svårt att stå upp för sina känslor?!

3 reaktioner på ”Årets första dejt!

  1. Bäst att vara ärlig, du skulle inte vilja att någon du var intresserad av sa ja och dejtade dig även om de visste att de inte var intresserade och inte säga något?

  2. Men oj vilken jobbig sits! Ja det är allra bäst att förklara läget och vara ärlig även fast det tar emot.
    Att vara vän med någon är lätt, men vet man att den personen är tydligt intresserad men man själv inte är det… Ja oj, då får jag också ont i magen!
    Hoppas det går bra! Kram

Kommentera

