Myshelgen som var!

Jag älskar helg. Ledig och slumra i sängen. Däremot blev det inte så mycket slumrande för mig i lördags inte. Näpp, mina föräldrar skulle komma och då gäller det att gå upp tidigt och städa undan lite. Mitt hem såg ut som ett bombnedslag och det är skönt på något sätt att bli tvingad till att städa. Sen blev det att hinna göra lite ärenden innan, som köpa kattsand och alla ingredienser till att baka. Jovisst! Jag skulle bjuda på lite bakverk minsann. Mina föräldrar bara MÅSTE ha något fika till kaffet och då var det lite kul att fixa och trixa i köket!

Kvällen blev i myshetens tecken. Min lilla katt insåg nog att hon hade mig för sig själv och jösses som det skulle mysas, gosas och ligga i knät. Är inte alls van vid detta lugn som nu finns i mitt hem. Att slippa en stressad katt som vill ha uppmärksamhet var riktigt skönt. Ovant men så underbart.

Snö på söndagskvällen med värmeljus tända är en fantastiskt sätt att tillbringa söndag på. Älskar söndagar! Satt dock inte bara hemma utan tog mig på förmiddagen till ÖB och inhandlade mängder med rengöringsgrejer, toalettpapper och kökspapper. Får tänka om där att handla där det är billigast och det var riktigt billigt!

Så, plånboken är nästan tom redan men väldigt stolt över mig själv då jag prioriterat att köpa mat i första hand! Nu gäller det att hålla ut. Sista månaden som är såhär tuff. Sista månaden av att betala räkningen för mitt kreditkort, sen kan jag börja leva livet och börja spara till en resa till solen!

Underbart!!

❤️❤️❤️

3 reaktioner på ”Myshelgen som var!

  1. Jag är likadan, städar bäst under lite press, haha! Sen slänger jag gärna in en tvätt på snabbprogrammet också så det doftar gott när ”gästerna” kommer.

    Crazy me 😉

Kommentera

