I finally get it!

Jag har blivit spådd i tarot av flera olika människor, som inte har något att göra med varandra och alltid har jag fått svaret att kärleken kommer när jag börjat bli snäll mot mig själv. Jag har liksom inte fattat vad det är som jag ska göra mer. Är väldigt peppande mot mig själv nuförtiden. Tycker faktiskt om mig själv och kan säga att jag är vacker när jag ser mig osminkad eller naken framför spegeln. Jag är intelligent och en fantastisk människa… Så vad är det jag har missat?! Vad är det jag gör som är så elakt mot mig själv?! Jag har grubblat i månader, år över detta och inte fattat..

Och härom dagen kom det till mig…

Jag har väldigt stor press på mig själv att vara duktig och rolig inför andra. Att låta mina känslor gå före har aldrig varit något jag tänkt på eftersom det går med automatik. Att våga säga nej till något roligt som en utekväll för att man egentligen inte alls orkar, är något som aldrig kommit i min tanke. DÄR är jag elak mot mig själv…

Så jag vet vad jag behöver och jag tycker jag är så enormt tråkig för jag har tjatat om detta hur länge som helst nu. Att jag inte har energi och känner mig orkeslös. Men det är främst för att jag sätter mig själv sist och alla andra före. Det tar så mycket energi för mig att jag ligger där i det mörka bottenlösa hålet och inte kan ta mig upp.. Så nu, NU ska jag göra det jag själv faller mig in för. Och jag är ingen dålig människa för att jag inte hänger med på fest, att jag skiter i träningen och äter mängder med godis, att jag går emot mängden och äter kolhydrater, socker och fett och dissar allt vad heter lätt och lightprodukter eller inte fixar det sista på jobbet som jag egentligen borde göra (för annars är jag ju en dålig chef eller hur?!). Och jobbmässigt så är jag enormt hård mot mig själv. Där vill jag vara SÅ jäkla duktig och perfekt… Men det är okej att inte ge 120% hela tiden. Det är okej att göra misstag..

Nä, jag är grym som jag är. GRYM!!

Och 2014 blir ett underbart år!!

2 reaktioner på ”I finally get it!

  1. Yay! Härligt att höra. 🙂
    Ibland ramlar myntet plötsligt ner som värsta överraskningen, det är roligt. Extra roligt blir det när man får jackpot och mynten ramlar ner en efter en efter en…
    Vi lär om oss själva varje dag.
    Kram

Kommentera

