Då var det dags igen..

Måndag it is. Och dags att gå till jobbet. Det är väl märkligt att tiden går så fort när man är ledig?! Trots att man inte gjorde så värst mycket mer än bara träna och slappa. Att man sen på söndagsnatten får en tankeställare om vad som är meningen med livet och vad som fattas mig som ger motivation gör det inte lättare.
Jag vet inte. Och det gör mig så trött.

Jag känner redan att jag är trött på det jag gör på jobbet och det kanske då är dags att göra något åt det? Speciellt när man känner att man jobbar och inget får igen för all det slit man gör. Men samtidigt, finns det något arbete man kommer gå till där motivationen och orken flödar?!

Jag vill inte bli mitt jobb men har jobbet blivit jag?

Tusen frågor som söker svar såhär på måndagsmorgonen.

God morgon

4 reaktioner på ”Då var det dags igen..

  1. Jag funderar också mycket på det där. Nu när jag pluggar har jag mycket fritid och det är guld värt! Det är värt att ha lite cash för man får så mycket annat. Mycket handlar ju om prioriteringar, man kan ju inte få allt av allt. Men det svåra är att veta exakt hur man vill prioritera. Jobba för att få pengar för att köpa sig fritid när man väl kan vara ledig. Eller lite pengar för att ha mycket fritid. Jag har svårt att se att jag vill jobba heltid när jag väl är färdigpluggad för det finns så mycket mer än bara jobb, fast ändå vill jag tjäna bra så jag kan resa mycket. Haha! Inte är det enkelt…

  2. Jag tror att varken söndagsnätter eller måndagsmornar är rätt lägen för såna funderingar. Det blir lätt så stora tankar då. Känn efter i magen vad som känns rätt, den är ju ofta rätt så himla smart, den där magkänslan.

    Kram.

    • Ja, det är ju så kanske, men dessa frågor brottas jag med dagligen. 😞
      Att hitta vad som motiverar känns så viktigt eftersom jag nu ett bra tag varit orkeslös och motivationslös. Men det tar på krafterna att tänka och försöka känna efter vad ”jag” vill. Är inte alls van vid det..
      Men det löser sig, sa han som sket i vasken!! 😊

Kommentera

