The Cliffhanger!

Berättade för något inlägg sen om ett event att se fram emot i sommar. Och idag fick jag bekräftelse att jag har en reserverad plats. Wohoo!! Så en månad innan eventet äger rum, kommer jag få ett mejl där jag ska bekräfta att jag fortfarande vill gå. Känns så himla bra!

Det är ett retreat jag ska på där man mediterar i 10 dagar, utan att kommunicera med någon. Klockan 4 blir man väckt och en halvtimma senare ska man vara klar för att meditera. 10 timmars pass med att gå in i sig själv, rensa sinne och tankar från negativitet och bara vara i nuet. Paus för frukost, middag och kvällste blir det förstås och även lektioner kommer att hållas. Så i 10 dagar kommer jag vara utan någon som helst kontakt med omvärlden. Telefon, böcker, anteckningar och dylikt kommer omhändertas. OCH så finns det minimalt med tid och rum för att tänka på sin hygien. (OMG hur ska det gå?!) Håller tummarna att man är menslös dessa dagar..

Jag är helt livrädd… Det kommer inte vara någon direkt semester, utan det kommer bli tufft, men jag vet att det är detta jag behöver för att kunna gå vidare med mig själv. Ska bli så fantastiskt underbart!!!

❤ ❤ ❤

5 reaktioner på ”The Cliffhanger!

  1. Men oj, shit, vilken grej! Vad häftigt. Kan tänka mig att det gör underverk för själen.

    Men alltså, tio timmars pass åt gången som man inte får bryta? Men om man måste gå på toa, får man göra det då?

Kommentera

