Poff sa det..

Och min kropp hade ändrat på sig. Jeansen känns tajta som attans och kläderna sitter inte bra. Har jag blivit fet?! Kollar mig utan kläder i spegeln och konstaterar att nä, inte direkt… Förmodligen all träning jag gjort plus cykling till jobbet har gett mig mer muskler och därför är kläderna trånga. Men man märker ju att kroppen är inte densamma som den var förr. Då när jag tränade så tappade jag extremt mycket underhudsfett och blev supersmal. Nu så blir jag inte lika tunn utan har fått mer muskler.

Den stora skillnaden mot förr är att kroppen blir helt mysko när det är några dagar kvar till mens. Liksom sväller upp, speciellt vid magen. Svettas som en gris och går med LP-skivor under armarna. Hunger har jag som en utsvulten varg och skulle kunna vräka i mig godis och choklad om jag inte hejdade mig..

Men det är väl så, en vecka kvar tills min födelsedag. Ett steg närmare 35 och då börjar väl allt bli annorlunda.

Så i ren panik beställde jag jeans på nätet och hoppas de inte är för stora/små. Storleken spelar ju faktiskt ingen roll. Så länge kläderna sitter snyggt. Men det är lite knäckande att behöva köpa nytt när det inte passar. Men har ju som sagt inte köpt kläder på ett år så det var väl dags nu antar jag!

En reaktion på ”Poff sa det..

  1. Känner igen uppblåstheten! Jag ser ut att vara halvgånget gravid en gång i månaden, men annars märker jag inte av något annat.
    Hoppas jeansen passar fint när de kommer med posten! Jag köpte nya byxor i veckan och en del storlekar är ju helt galet skeva – fick köpa LARGE! – annars är jag ju en small. En sekund övervägde jag faktiskt att inte köpa dem för att på så vis inte uppmuntra till skev storleksmärkning, men de var för snygga… Fast å andra sidan vore det bra om folk tänkte själva och själva fattar att en storlek bara är en storlek. 🙂
    Kram

Kommentera

