Mission impossible…

Jag vet inte vad det är, men jag kan inte göra köttfärssås, eller i mitt fall vegetarisk köttfärssås. Smakar så jävlar illa. Är det någon som har en hemlighet vad man ska ha i? Krydda??

Hur brukar ni göra?????

9 reaktioner på ”Mission impossible…

  1. Jag brukar köra lite vad som finns hemma, men färs, krossade tomater, tomatpuré, salt, peppar, matlagningsgrädde, chilipulver, paprikakrydda, vitlök, spiskummin… Vad brukar du ha i? 🙂

  2. Jag brukar använda quornfär, sedan en burk hackade tomater, en burk champignoner, och lök.
    Fräs lök och färs, tillsätt tomater och champignoner.
    Att smaksätta har jag, en halv buljong tärning, senap, hackad smörgåsgurka, salt och vitpeppar.

    Brukar bli mums!

  3. Jag brukar köra med färs, finhackad gul lök och lite vitlök. Krossade tomater och en buljongtärning (veg) fixar smaken med lite salt och svartpeppar. Sen tillsätter jag alltid en skvätt grädde på slutet! Vill man ”spä ut” den har jag i rivna morötter och vill jag ha lite kryddigare har jag en knivsudd kanel och chipotle.

    Köttfärssåsen som blir över har jag till crepes eller varma mackor

Kommentera

