Dejt nr tre

Blev hembjuden på en sen söndagsdejt. Fick kvällsmacka och en öl. Vet inte var det är, men jag känner att han är svår att prata med. Samtalen flyter inte på som det borde göra. Det blir tyst emellanåt och jag vet inte vad jag ska säga. Krystad stämning liksom.

Men vi går från köket till soffan. Sitter kanske där i fem minuter, sen kastar han sig över mig och vi har sex. Men det känns inte rätt. Kan inte sätta fingret på vad det är och jag blir så irriterad på mig själv. Att jag finner mig själv att inte vara nöjd. Att hitta fel. Känna att det inte är nog.

Jag kommer på mig själv att jag letar efter Mr perfekt och tyvärr har jag inte funnit honom här. Men varför?! Det finns ingen som är perfekt. Allra minst jag själv. Har jag för höga krav?! Ska man fortsätta ses och se om det släpper?! Det kanske är mitt inre jag som stretar emot. Mitt skydd då jag egentligen är rädd innerst inne?! Rädd för att släppa in någon.

Blir bara så trött. Och så var det måndag helt plötsligt.

10 reaktioner på ”Dejt nr tre

  1. Man kan vara nervös och spänd i början och jag tillhör de som brukar behöva lite extra tid för att kunna slappna av och känna mig bekväm till 100% med någon jag gillar.
    Det jag tänkte på är att han kastade sig över dig efter fem minuter i soffan. Vore han osäker borde han väl vara försiktig även där? Eller är det bara sexet han är intresserad av? Kanske hade det känts mer ”rätt” om han hade visat samma intresse för dig som person?

    Om ni inte hade haft sex ännu, vad tror du att du hade tyckt om honom då? 🙂

    • Jag vet faktiskt ärligt talat inte. Men tror att jag hade tyckt detsamma ändå eller kanske inte. Usch vad svårt!! Jag tror inte det är bara sexet han är intresserad av då det är han som messar hela tiden och vill träffas.

  2. Vad jag känner igen den här känslan… Eller rättare sagt bristen på känslor. När man försöker resonera sig själv fram till att känna. Jag önskar verkligen att jag hade lättare för att bli kär, men det är banne mig inte lätt. :/

Kommentera

