Ibland får man klarhet!

Ringde en vän igår för att prata lite. Och jag kom till en liten klarhet om mig själv. Om hur jag reagerar emellanåt med män.

Jag kommer alltid till den nivån när man har sex och det går några dejter, för att sen inte blir något mer. Så jag insåg att jag helt enkelt inte vet hur man gör sen, därav min panik. Jag vet inte hur man umgås, hur man gör saker ihop. Så vad jag ska göra är att faktiskt säga till honom att det blir för mycket fokus på sex och att jag vill göra andra saker för att lära känna honom där och bryta mönstret lite. Jag inser att när jag skriver detta så får jag magknip. Det knyter sig liksom och jag får ångest. Det här är min dörr som måste öppnas. Som måste vädras ur och gå in i. En dörr jag har hållt stängd i hela mitt liv. Varför jag är rädd vet jag knappt själv. Men förmodligen för att när man umgås så blir det djupare på en annan plan.

Jag hör mig nämligen säga detta till honom på förra dejten, att jag vill våga vara djupare och inte så ytlig och att jag tycker män över lag aldrig vågar lägga manken till, att det bara är på det ytliga planet, men när det väl gäller så inser jag att det var det enklare sagt än gjort.

Men jag förstår inte varför detta är så jobbigt?! Det borde det inte vara. Det borde vara det roligaste som finns..

5 reaktioner på ”Ibland får man klarhet!

  1. Det låter som om du hittat vad det är! 🙂
    Nu råkade det ju bli så med den jag träffar för tillfället att det började med sex, jag hade liksom ingen tanke på att fortsätta träffas utan det bara blev så. Men, om det inte blir något mer av detta så kommer jag vänta med sex nästa gång jag träffar någon. Det för att lära känna personen bättre först. Jag vill börja med att göra saker, ha roligt och dejta ordentligt innan det blir mys hemma i soffan. Lusten lätt tar så lätt över men när jag låtit den styra så har det aldrig blivit något seriöst. Nästa gång kommer jag ”kräva” viss uppvaktning och ett genuint intresse för mig som person innan det blir åka av, vill ha den känslomässiga tryggheten först och en vetskap om att vi trivs ihop rent allmänt så slipper jag fundera på det sen.

    Hoppas att du får sagt det du vill ha sagt till honom! Det kan ju gå jättebra. 🙂 Kram

    • Ja, det är så jäkla lätt att snabbt hamna i den där sängen. Jag vill verkligen inte att det baseras på det fysiska, men det är så lätt att det blir så. Men måste ta mig i kragen och göra saker också. Livet tror jag blir roligare då!

      • Ja det är jättelätt att det blir så! Man kramas lite och sen är det kört…
        …efteråt kan man aldrig riktigt veta om det är en själv eller sexet som är det mest intressanta ur hans perspektiv. Man vill ju ha någon som vill dela annat än bara sängplats ibland.

Kommentera

