Morr, spott och fräs!

Fick lönekuvertet idag och tänkte YES, jag får lite mer lön då jag haft semester. Gissa om jag blev snuvad på konfekten då jag ska betala för att ha semester, semesteravdrag står det på en rad och jag får helt enkelt ut mindre i lön än vanligt. WTF?!

Nu blir jag irri!! Så ska det väl inte vara?! Jag ska väl inte betala för att ha semester när jag har en månadslön och är tillsvidareanställd… Och så måste jag vänta tills måndag innan jag kan reda ut varför det blivit såhär… En liten lätt bomb skulle jag vilja skicka till lönekontoret, MEN det har jag ju inte råd med när jag fick mindre lön denna månaden..

Morrar och fräser..

God fucking fredagskväll!!!!

6 reaktioner på ”Morr, spott och fräs!

  1. Nu vet jag inte hur ditt system ser ut. Jag har min ”Vanliga” månadslön. På det läggs semesterlön (större delen) och sen semesteravdrag (mindre del) Det fungerar på samma sätt om man är sjuk. Den vanliga månadslönen, sjuklön och sjukavdrag… VARFÖR det är upplagt så vet jag dock inte.

Kommentera

