Trevligaste dagen i veckan!

Ja, det måste ju vara fredagar. Människor ler och är glada! Det köps mat, grejas och förbereds inför stundande fredagsmys. Härligt!

Själv så blir det träning efter jobbet, sen hem och städa lite då jag i morgon får besök av mina föräldrar som alltid har en tendens att komma tidigt.. Och har man inte plockat och fixat sitt kontrollerande kaos som är hemma, ja då ska det ju gnällas lite. Föräldrar är väl alltid så. Eller bara mina?!

För det andra så har jag laddat hem en app som heter Lifesum, där man kan skriva i vad man äter och tränar. Nu ogillar jag starkt dieter av alla de slag eftersom jag tror på sund mat och träning för att må bra, men eftersom jag är vegetarian så kan det vara svårt att se om man får i sig rätt mängd av allting och då var denna app bra för att få mer koll!

20140321-091602.jpg

Har ni någon bra app att rekommendera?! Någon som ni snubblat över och bara tycker är grym? Kommentera gärna och dela med dig!

9 reaktioner på ”Trevligaste dagen i veckan!

  1. Nu är ju jag inte vegetarian, så vet inte så mycket. Men äter du vitaminer? Jag fick ju B12 brist för några år sedan,näringsbrist p.g.a för mycket dietpulver o dyl. Fick ta sprutor.. Och då sa de att B12 o vissa andra vitaminer måste veggisar ta för att de ska få i sig allt (gäller ju för oss andra med) kram!

  2. OJ! Har du åsse gjort om? (liksom ia) 🙂

    Haha, jag tokstädar alltid innan mamsen ska komma… vill ju liksom få henne att tro att jag alltid har det skinande rent. Vilket är en förbannad lögn såklart, men det känns så bra när hon utbrister: Lika fint som alltid!

    *s*

    Ha en härlig helg!

  3. Håller med om att fredagar är den bästa dagen! Fick det verkligen bekräftat när kiddet dessutom valde att ploppa ut på en fredag. Fredagar är dessutom bättre än lördagar för man har hela helgen framför sig. Tänker man sig att fredag är helg så blir den längre!
    Jag städar (röjer upp det värsta) innan päronen kommer. De säger att jag alltid har det så fint. Sen kanske jag låtit bli att dammsuga, skura eller pusta fönster för de vill gärna ha sysslor att göra. De diskar också alltid när de är här. 😀

  4. Användet den appen, just för att ha koll på proteiner osv. Sen har jag höjt intaget till ca 2000 kalorier för att jag ska få i mig jämnt. Använder den då och då för att kolla av bara, betalar du så synkar den med RunKeeper vilket är bra.

Kommentera

