Att vara märklig…

Söndag och träningsvärk som attans i min rygg. Stackars rygg. Inga marklyft på ett tag helt enkelt!!
Mysig och lugn dag, tills jag får mess av dejten med frågan om vi ska ses på en promenad. Därav ångest och en massa tankar. Jag vill bara gå en promenad men är det okej? Kommer han tycka jag är konstig om jag inte vill mer utan säger att en promenad är nog för idag?!! Och varför får jag en jobbig känsla inom mig inför att umgås med honom?!

Men, jag gick på promenaden. Vi möttes upp och han såg bättre ut än jag mindes. (Dumma hjärna som spelar spratt!!) Vi gick runt sjön och sen sa jag att jag skulle gå åt mitt håll och tackade för promenaden. Det kändes jobbigt faktiskt. Som om jag dissade honom fast jag egentligen inte gjorde det. Jag har svårigheter i att umgås. Jag vet inte hur jag ska bete mig. En massa tankar som snurrar runt om vad som är normalt och inte. Beter jag mig konstigt och så vidare. Måste man göra nåt efter promenaden eller är det okej att inte göra det?! Jag kom fram till att ja, jag beter mig nog allt märkligt. Men jag försöker bättra mig. Jag försöker göra det jag vill, låta mina känslor gå först. Kanske är det en undermedveten tanke att om han är kvar när jag beter mig såhär så är han värd att satsa på?!

Jag vill kunna släppa detta tänk och låta mina känslor vara det som bestämmer. Och det är nog det som det hela hänger på. Jag måste lyssna på mitt hjärta och inte vad andra tycker eller vad som är normalt att göra.. Men det är så jävla svårt.. Och just nu krånglar det inom mig. Och denna jobbiga känslan är den jag hela tiden försöker undvika inser jag i detta nu…

Men man ska möta sina rädslor för att växa och herregud vad rädd jag är nu!

8 reaktioner på ”Att vara märklig…

  1. Marklyft är grejer, bara köra på ;).

    Gällande dejtandet så kan jag inte säga så mycket. Du får göra det som känns rätt för dig helt enkelt, krånglig eller inte :).

  2. Alltså, det är inte märkligt att bara vilja ta en prommis. Det ”märkliga” är väl att alla tankar runt det tar så mycket energi, fast det är ju inte märkligt egentligen. Du börjar ju se dina mönster och fundera runt dem och då blir det såhär. Been there, done that, still doing it.. 😉 M brukar säga ”tänk inte så mycket” och fast jag blir skitfrustrerad så har han ju rätt.
    Tycker ändå att det var bra att du gick på promenaden och bra att du gick hem efteråt 🙂

  3. Haha! Av någon konstig anledning ser de alltid bättre ut än vad man minns dem. 🙂

    Det är krångliga grejer det här. Man är van vid hur man brukar göra men vet att det inte funkar och då testar man kanske raka motsatsen istället. Två ytterligheter som behöver mötas någonstans i mitten? Låt det ta den tid det tar att hitta ditt nya dejtläge!

    Kram

Kommentera

