Rich and famous!

Gud vad tråkigt det är att hålla på med budget på sin privatekonomi!!!! Det blir ju inget alls över efter räkningarna är betalda till att göra spontana roligheter. En AW sen var det kört! Men så är det när man nu ska vara duktig och inte använda några kreditkort utan att istället göra kraftiga avbetalningar på de få krediter man har kvar samt börja spara en rejäl peng. Yes, ni läser rätt. Denna brud har startat ett nytt konto och ska hädanefter sätta undan rejält varje månad för att spara till oförutsedda utgifter. Skittråkigt men nödvändigt!

Nästa vecka ska jag göra håret och heala mig så det kostar ju lite klöver så det blev inte några kläder köpta denna gång. MEN när håret känns fräscht så känner man ju sig fräsch också!

Jag är stolt över mig själv att jag slutat använda kreditkort. Det är skitjobbigt, då man vill ha SÅ mycket, men det är bara att inse att det går inte att göra allt! Och att jag har börjat spara. Now pigs are flying!!

7 reaktioner på ”Rich and famous!

  1. Jag sparar också, vilket har behövts för jag har legat back flera tusen varje månad sedan januari men min lilla buffert har gjort att det funkat hyfsat! Känner mig nöjd och väldigt vuxen :). Kör din stil i övrigt, sliter på alla fula kläder jag har (ETT par jeans) och prioriterar ny frisyr ist och ryggen som kostat mig massor med tusenlappar, MEN att investera i hälsa är väl alltid bra? Kör hårt nu! 😀

Kommentera

