Torsdag & dejt!

Dejtar på med den där mannen.. Var på Café och han har visst lite av fobi att vara på fikaställen. Däremot pubar, går jättebra.. ÖL säger han och glittrar med ögonen..

Jag är hur splittrad som helst. Å ena sidan är han snäll, smårolig och ser ganska okej ut. Å andra sidan verkar han vara helt uppslukad av ÖL och skulle när som helst på dygnet kunna njuta av en. Inget fel kanske ni säger. MEN, det beror nog på att jag har haft en far som hade problem med spriten när jag var ung som gör att jag har svårt för detta. Att vardagsdricka öl är något jag är helt emot. Om det inte är en AW då och då är helt annan femma, men att pimpla öl hemma en vardag är lite början på alkisvarning, som jag känner. Har man haft en far som drack hela sin uppväxt så drar man lite öronen åt sig när det kommer åt den saken. Visst, jag själv gillar öl. Jag gillar vin för den delen också men jag dricker inte så värst ofta. Jag ÄÄÄÄÄLSKAR choklad men inte ens det tillåter jag mig så värst många gånger i veckan..

Jag är bara rädd för att jag söker efter något som är så perfekt att det är omöjligt att nå upp till. Jag vill ha hjärtklappning, rosa fluffmoln och att det känns SÅ enormt bra redan från början. Ska det vara så svårt?! Eller är det helt onåbart?!

12 reaktioner på ”Torsdag & dejt!

  1. Inte alls, känner detsamma. Tror inte jag skulle komma på iden att dricka när jag kom hem från jobb en vardag. Nog för att jag gillar alkohol och det representeras mycket med jobbet, men tror det är sunt att ha en restriktiv hållning.

      • Okej! Tänkte mer att kanske berätta din syn på det och lite om varför det är så. Det kanske inte är något konstigt med hans ölkonsumtion när allt kommer omkring? Det finns ju många som älskar öl utan att det på något sätt blir destruktivt.

      • Det är säkert inget destruktivt i det alls. Han gillar öl.
        MEN, nu har jag inte så starka känslor för honom. Har funderat ett bra tag på om jag är intresserad eller inte och finner att detta är för mig en anledning helt enkelt att lättare avsluta det hela, då jag inte känner att jag är riktigt så intresserad som jag skulle vilja. Fan, att det ska vara så jäkla svårt att följa sina känslor och sitt hjärta?! Så svart på vitt. Jag är inte intresserad av honom på det sättet.. Damn it!!

  2. Jag har ju en ganska avslappnad inställning till alkohol, skulle utan problem kunna ta ett glas vin till maten en tisdag. (Dock ej varje dag eller ens varje tisdag, men jag ser ingen anledning till att man bara får dricka på helgerna, tror att det gör att många dricker för mycket på helgerna eftersom det är tabu att dricka på vardagar.) Och att ha ett uppriktigt ölintresse är verkligen inte samma som att vara en suput! Prata lite med honom om det här, hör lite var han står. Är han en sån som dricker sig full varje dag så köper jag verkligen att han inte är något för dig, men det kan ju vara så att det låter mycket värre än det är. Prata med honom!

    • Har inga problem med att man tar en öl eller ett glas vin någon vardag för att lyxa till det, men inte något jag skulle vilja göra varannan dag och varje helg. Och att han erkänt att han skulle kunna gå till en pub på tidig morgon och dricka öl är inget som jag skulle kunna med helt enkelt. Min issue är hård, men nej, det funkar inte! Absolut att man har det som intresse. Men att allting kretsar runt öl är gör mig ganska så ointresserad.
      Jag har varit tillsammans och sambo med en man som hade ett ölintresse och det funkade bara inte för mig. Att man behövde till exempel skjuts eller dylikt och mannen inte kan göra det pga att han druckit öl en vardageftermiddag. Nej, det är inte okej. Inte för min del.

Kommentera

