Gravid?!

Under hela min uppväxt hade jag en mor som led av svår migrän och fick anfall där hon bara låg i sängen och spydde rakt ut.

Jag har själv migränanfall med jämna mellanrum, mer nu när jag inte äter p-piller. Så i söndags hade jag migrän och mådde jävligt mysko i magen så det blev att jag spydde. Det blev bättre i magen framåt kvällen och igår vaknade jag med migrän som höll sig hela dagen på jobbet. Borde varit hemma men med personal som är bortrest så hade jag inte möjlighet till att vara det. Idag vaknade jag igen med migränkänning och med lite lätt illamående. Berättar detta för en kompis och GIVETVIS tror hon att jag är gravid. Visst så hade jag sex för några veckor sen men med skydd såklart. Men jag känner lite som att alltid när kroppen reagerar på saker så tror alla att man är gravid. Det är visst lättare att bli gravid som singel än i ett parförhållande eller vad menar folk?! Visst så skriker min kropp efter att bli befruktad vid varje gång jag har mens, men det är ju inte lika med att jag är det..

Blir bara så trött då man såklart börjar nojja, för gravid vill man ju inte vara, köper ett sånt där graviditetstest och det visar sig alltid negativt…

Visst, det är säkert med välvilja min vän säger detta, men varenda gång man säger att man mår lite annorlunda än vanligt så är man gravid. Sluta med det snälla! Jag blir bara nojjig och köper ett test som är negativt när jag egentligen vet att det bara är migrän eller vanlig magsjuka….

Men, jag får väl gå och köpa ett sånt där test så jag vet…

3 reaktioner på ”Gravid?!

  1. Migrän brukar komma utav stress och man kan må på alla möjliga konstiga sätt. Blä!
    Tror själv jag hade kunnat gå runt gravid ett halvår och kräkts på gatan utan att någon ens skulle ana det, ses nog inte som en person som kan bli det… Haha!
    Jag har inte ticset att fråga om folk är gravida, men brukar undra om de har haft det stressigt på något sätt. Det finns ju tusen olika sorters stress (medveten & omedveten) och tusen olika symptom på det.
    Så, här kommer mitt tics: Har du haft det stressigt på något sätt? 😉
    Kram!

Kommentera

