Stresshoppa!

När jag väl dejtar någon som är lite mer av intresse, vill jag göra gott intryck och det är ju i första hand kläderna man vill ha snygga och piffiga. Som ni vet har jag ju inte shoppat kläder på evigheter som det känns, där jeansen är slitna och tajta och tröjorna har tappat i färg. Så igår sprang jag runt i några butiker för att kolla byxor. Behöver ett par jeans som inte är så tajta över vaderna då jag inte känner mig så bekväm i det.

Var inne på Lindex och hittade ett par svarta som var korta i benen med en dragkedja. Hade ju varit perfekt om inte passformen var helt åt helskotta fel. Rusade sedan in på Gina Tricout och där hittade jag ett par liknande som var som ett korvskinn och hade jag rört på mig hade allting spruckit kändes det som. Storleken större blev alldeles för stor.
In fort som attans på JC där jag bad om hjälp. Ville ha byxor som inte var så tajta om vaderna. Det enda som fanns var just enormt tajta jeans. Men herregud liksom?! Är jag den enda som vill ha normala ben från knät?! Men till slut tog han fram ett par billiga crocker som satt helt okej.

Stackars killen som hjälpte mig. Han blev nog helt ihjälstressad. Ska hämta dem idag då de behövdes läggas upp.
Det är fördelen att köpa byxor i en sån affär. Att få dem uppsydda. Lovely!!

En reaktion på ”Stresshoppa!

Kommentera

