När hjärnan lever ett annat liv!

Så, då vart det torsdag. Sista dagen att jobba för denna vecka. Helt underbart. Dagen till ära har jag de nya brallorna på mig.

20140417-093951.jpg
Känns helt okej ändå. Trots att jag ångrade mig till en början till att de var för vida från knät och neråt. Men det kan vara skönt att ha några brallor att byta med. Älskar jeans liksom.

Ringde dejten igår som verkade sitta illa till så han bad att få ringa upp lite senare. Dåliga tankar började komma upp i mitt huvud och jag tänkte att jag går in på dejtingsajten som jag inte varit inne på sen vi sågs, för att se om han är online. Ja, det var han. Blev så jävla irri att jag avslutade min profil. Bestämde mig för att lägga ner allting med vad karlar heter och gick och morrade hela kvällen. Var han på annan dejt så han inte kunde prata? My good var den irriterade och nojiga människan i mig kom fram.

Men jag kom sen till sans. Vi är ju definitivt inget än och om han pratar med andra så är det så. För tillfället. Alla är ju inte som jag som engagerar mig i en person åt gången. Men på något vis så släppte jag en massa spänningar och intalade mig själv att inte ta det på så blodigt allvar. För det är något jag själv måste arbeta med. Att sluta nojja. För självklart att han vill träffa mig liksom. Och vill han inte det, ja då är det hans miss…

6 reaktioner på ”När hjärnan lever ett annat liv!

  1. Jag tror att det är is i magen som gäller. Men det är svårt, jag vet. Men det är så lätt att man fastnar vid vad han vill, vad han tänker. Men du då? Vad vill du? Man blir så ”besatt” av om han hör av sig, vad han säger, vad han gör att man liksom glömmer fråga sig själv varför man bryr sig. Om det handlar om bekräftelse eller om ett faktiskt intresse.

  2. Åh, just den fasen måste vara den absolut jobbigaste!
    Vill han så hör han av sig oavsett vad han var upptagen med. 🙂 Man får försöka distrahera sig genom att göra saker man gillar under tiden eller nåt. Att han skulle varit på en annan dejt är ju enbart en av tusen andra anledningar till att man inte kan ta ett samtal: träffar en kompis, är i affären och ska betala, är ute och tar en öl, man sitter i ett annat samtal som inte kan vänta, jobbet har kört ihop sig, har diarré, står på en stege, kör bil, tränar, löser en svår ekvation, ugnen brinner… 😀
    = sannolikheten att han dubbeldejtar är väldigt liten.

    Hoppas det känns bättre nu!

Kommentera

