The weekend!

Ledig och underbart!
Vaknade supersent då jag gav mig själv sovmorgon. Var på köpcentrumet sen och gjorde ärenden i väldigt märkliga kläder. För när jag är ledig så tänker jag inte på vad jag har på mig. Färgglatt och randigt möter blommigt osv. Men det bjuder jag på! Sen hem och läste en bok i flera timmar som fick mig att tänka lite på livet och vad jag vill ha ut av det. Så lite rannsakan och jag kom bland annat fram till att jag ska stiga upp tidigt om morgonen så jag får mer tid.

Söndagen steg jag upp tidigare och det kändes riktigt skönt! Gick till mataffären och gick även in på blomsteraffären där jag köpte piffiga handskar och grävgrejer för att fixa till min uteplats. Så bort med all ogräs.

20140428-064256.jpg
Ska sätta lite blommor också men det får bli ett senare projekt! Men enormt nöjd över min prestation! 🙂

Idag måndag gick jag upp urtidigt och trots att det var hur jobbigt som helst och jag knappt var vid mina sinnens fulla bruk så har jag fått en massa gjort och känner mig enormt bra! Så dagen kan ju inte börja bättre ändå!

Så god morgon på er!

5 reaktioner på ”The weekend!

  1. Najs! Jag fick fixat med blommor och annat mys på balkongen här och tänk att så lite kan göra en sån stor skillnad. Sover btw gärna länge, men med dejten kommer jag alltid upp i tid och det är verkligen att föredra, man får ju så mycket gjort! 🙂

  2. Jag är likadan på helgerna, hoppar sminket och tar på mig det som ser skönast ut i garderoben. Eller ja, om det är en oplanerad helg iallafall. Jag är inte ens säker på att mitt hår såg en borste i söndags. Det blir liksom en så skön kontrast till i veckan när man ska ha klackar och kontorskläder och smycken och hela det där kittet. Men jag gillar båda, skulle nog inte kunna ha ett jobb som inte innebar att få klä sig snyggt samtidigt som de där omatchade söndagarna ät så jävla sköna.

Kommentera

