Den långa men fantastiska tisdagen…

Ja, då har man snackat ganska mycket med en man från Västerås under två veckor. En riktigt trevlig man som verkar ha väldigt mycket djup men även humor. Så i alla fall så hade han tagit sin bil och kört ner till mig. Bara sådär. Han hade skrivit ett kryptiskt meddelande innan under dagen om jag skulle vilja ha ett möte ikväll, läs tisdag. Själv fattade jag ju inte så mycket mer än att trodde han ville prata i telefon.

Så han undrade när jag var hemma från jobbet för att välkomna honom?! Han var alltså här för att hälsa på mig.. OMG!!! Själv hade jag varit på gymmet och tränat så värst snygg och fräsch var jag ju inte. Men han kom vid 20.30 och åkte hem 02.00. Vi satt vid matbordet och pratade hela tiden… Tiden gick hur snabbt som helst. Och VILKET LEENDE han hade… Jag var helt förtrollad!

Och som sagt, inget mer än prata gjorde vi. Och sen när han skulle åka så var han lite kryptisk igen. Frågade vart vi skulle gå från här, och sa sen att vi kanske inte behövde reda ut det nu utan låta det vara för tillfället.  Jag fattade inte så mycket då jag hade varit uppe sen 05.30 och ganska så tom i huvudet. Jag tänkte mest på att jag bara skulle få sova i tre timmar innan klockan ringde. Kom på dagen efter att jag kanske skulle frågat honom om han ville sovit över på soffan men samtidigt så kändes det bra att han inte gjorde så.

Igår var han lite kort på sms. Jag ringde honom senare på kvällen men han tryckte bort mig men ringde aldrig upp. Idag messade vi också och han var kryptisk i sina svar.. Sen kom det fram att han undrade varför jag inte velat att han skulle stannat så vi kunde umgås dagen efter. Skrev att det hade jag liksom inte en tanke på just där och då och kom på det dagen efter att jag kanske skulle ställt frågan om han velat sova på soffan. Så jag frågade om han var besviken på grund av detta. Nä det var han inte och tjoff så slutade han messa med mig…

Så… Jag har verkligen inget dåligt samvete för att jag inte frågade honom. Han kunde ju ha frågat om han var så intresserad av mig om han fick stanna över…

Och det är rättså komiskt att män analyserar OCKSÅ!!

Skulle det inte bli något mer så är jag faktiskt tacksam för att jag träffade honom. För en gångs skull åker en man till MIG för att träffas. Det  har ju alltid varit jag som åkt och som varit den som styrt samtalet och frågat om vi ska ses igen.. Så det var faktiskt riktigt kul!

9 reaktioner på ”Den långa men fantastiska tisdagen…

  1. Roligt och framförallt bra att han tog initiatvi…dock värre att han inte svarar. Även om du inte frågat så ska man väl inte ta det förgivet tänker jag. Kul ändå :).

  2. Håller med Just, kul initiativ! Men döfjantigt att han reagerade så på att du inte frågade om han ville stanna över. JÄTTEMINUS på det tycker jag. Stå på dig! 🙂 His loss.

Kommentera

