En torsdag i regn

Fuktig är morgonen när jag cyklar till jobbet. Regndroppar finns kvar på buskarnas blad efter nattens regn och marken är fläckig där vattnet inte har torkat in.

Huvudvärk och trött, men det är torsdag och veckans bravader har gett sig till känna. Att få oväntat besök vid 20.30 som sträcker sig på småtimmarna där jag lägger mig 2.30 en vardag och går upp 5.30 är ovanligt och jag har inte hämtat mig än. Men med färgglada kläder kanske huvudvärk och trötthet släpper och dagen blir strålande..

20140508-095043.jpg
Tröja från Twilfit, jeans från Gina Tricot och ballerina från Rieker.

4 reaktioner på ”En torsdag i regn

Kommentera

