En fredag i maj..

Ja, då blev det dejt i fredags. Killen kom in i butiken och sa hej cirka en timma innan vi skulle ses. Jag blev lite nervös eftersom jag inte var beredd på den alls. Han såg fräsch ut och var vältränad. Påminde lite om Tom Cruise fast med vågigt hår, när jag tänker efter.

Vi möttes upp efter jag jobbat klart och gick till ett kafé/restaurang som serverade god mat och öl. Pratet flöt på och vi bestämde oss för att gå vidare. Han skulle betala men då gick det inte att dra hans kort. Så jag fick casha för maten. Jag skrattade när jag sa att den har jag faktiskt inte varit med om innan men gjorde en notering i min visuella anteckningsbok..

Vi gick vidare och tog lite vin som han använde ett annat kort för att betala med.. Tur det, då jag inte alls hade lust att stå för allt! Vi pratade en massa och han blev lite fysisk med att ta på mig. Flört från hans sida helt enkelt. När klockan närmade sig 23 så lämnade vi stället och jag följde honom till stationen till hans buss men han hade visst kollat fel på tiden så det gick ingen. Inte något rätt där alls, och jag hade ingen som helst lust att dra hem honom till mig. Lite hångel blev det för att sen skiljas åt var sitt håll.

Det var en helt okej dejt. Dock så saknade jag något som jag inte kan sätta fingret på. Han hade utseende och var rolig, men något var det som inte fanns där.. Fick även känslan att han bara var ute efter sex och visst, det är ju trevligt men det känner jag inte för alls. Så jag tar det rättså lugnt här känner jag. Vill han ses så är det nog upp till honom att fråga.

Och idag har jag varit helt slut och inte gjort många knop mer än att sitta i soffan. Det tar på krafterna att dejta helt enkelt och denna veckan blev ju lite intensivt på den fronten. Men det har varit kul! Roligt och mycket, mycket lärorikt!

2 reaktioner på ”En fredag i maj..

    • Nja.. Han bodde knappt en mil utanför så han hade alla möjligheter att ta sig hem. Buss, taxi, cykel. Blir lite annorlunda när du bor längre bort. Då måste du planera eller ha klart från början att du sover över. Men det handlade nog mer om att han ville chansa och se om jag lät honom stanna över.

Kommentera

