Oväntat besök igen..

Ja, då satt man hemma, rufsig i håret och osminkad med mjukisbrallorna på när fredagens dejt ringer och bjuder in sig på kaffe. På med jeans och lite mascara och inser att jag har faktiskt lite ångest när jag får oväntat dejtbesök. Kanske för att oftast när jag varit hemma hos en man har det lett till sex och jag vill inte det just nu. Sen också att jag inte är piffad och förberedd för detta möte. Men jag inser att jag faktiskt får vara casual och opiffad och att en man kan tycka jag är attraktiv ändå.

Men jag vet inte riktigt. Han känns lite stel fastän han ska verka vara erfaren, eller så är det jag som är stel och det smittar av sig på honom?! Har lite svårt att peka på vad det är. Kanske för att han pratar ganska mycket engelska emellanåt och att ämnet lättare går in på sex än annat. Känns inte som vi har så mycket att prata om fastän vi pratar. Det blir inget djup..

Han börjar massera mig och försöker nog det att leda till något mer än vad jag egentligen vill. Jag markerar lite snällt men bestämt att jag inte vill gå längre just nu. Inte med ord direkt men med kroppsspråk så han förstod nog direkt att det inte var något jag var intresserad av och slutar. Stolt över att jag lyssnar på mig själv och vad jag vill istället för att låta ögonblicket styra. Jag vill att det handlar mer om annat än sex just nu och jag vill hellre vänta lite.
Så han går sedan eftersom jag ska börja laga mat. Får kram och lite hångel innan han försvinner från min lägenhet…

9 reaktioner på ”Oväntat besök igen..

  1. Hoppsan! Två dejter på en helg var det värsta – Kul! 🙂
    Jag känner igen mig i det där att det blir obekvämt om det blir massa sexsnack och att killen är lite för på för tidigt. Okej om man bara är ute efter sex, men vill man mer så önskar man ju fokus på att lära känna varandra istället.
    Well done att du går din egen väg! 🙂
    Kram

      • Ja du är verkligen på G!
        Sett två serier på svtplay i veckan; Kärlek online och Kärlekskoden som är väldigt intressant ur dejt- och relationsperspektiv. Kolla vettja! Speciellt den senare, det kommer nya avsnitt allt eftersom. 🙂
        Kram
        (PS. i min nuvarande ”relation” har det alltid handlat om kanske 1% prat om sex och 99% annat = min melodi!)

Kommentera

