Semester!!!

Äntligen lite minisemester på en vecka eftersom min megasemester är i slutet av Augusti. Jag behöver verkligen lite lugn och ro just nu. Varit mycket känslor som farit runt i min kropp och hjärna. Så jag behöver sömn för att varva ner och vara i nuet.

Men jag vet ju hur det blir. Jag far runt ändå trots att jag inte skulle. Imorgon blir det att åka till föräldrarna. Låter hemskt att säga, men jag är lite tvungen. Att inte hälsa på dem vid ledighet skulle de ta illa vid sig och det vill jag ju inte. Men egentligen skulle jag strunta i det om jag fullt ut skulle lyssna till mitt hjärta. För egentligen orkar jag inte, och självklart har jag dåligt samvete. Det tar så enormt mycket av min energi att åka dit och jag upptäcker att det ger mig dåligt humör och det ogillar jag skarpt!! Men jag ska göra det bästa utav det.

Jag ska vara positiv!!

5 reaktioner på ”Semester!!!

  1. Härligt med en lite minisemester. Förstår att man MÅSTE hälsa på ibland, speciellt om man inte träffas ofta, även om man verkligen vill göra egna grejer. Jag är inte speciellt brydd att träffa min mamma, det är nästan så ajg funderar på att lägga in en påminnelse i mobilen så jag kommer ihåg att ringa henne….och hon bor typ nästgårds!!

  2. Då är vi två!! Jag skulle lätt kunna hoppa över resan hem till Gotland i sommar. Känns som om den enda jag egentligen vill träffa där är min fina kusin. Pappa och syskon känns det som jag kommer längre och längre ifrån 😦 Men det där samvetet….

Kommentera

