Jag tyar icke mer…

Det här med sommar och sol. Underbart härligt!! Om du inte bor i lägenhet där du har en uteplats där solen gassar i krematorievärme. Jag måste vara en av få som inte gillar att ligga och sola för att pressa mig till solbränna. Trots att jag är superblek på vintern så kan jag bli brun, men jag finner inte det så viktigt bara… Dock får jag superdåligt samvete att jag sitter inne än ute i detta fantastiska väder.

Tog med katten ut för att luftas och sitta och få färg. Jag då, inte katten som låg i skuggan. Men efter fem minuter så öppnar sig mina svettkörtlar och jag får värmeböljan allan. Sen det att jag blir grymt rastlös. Jag finner mig sitta och kolla efter kluvna hårtoppar i luggen….

Nä, längtar till hus där man kan moona ifred i sin trädgård och somna i skuggan.

Till dess så parkerar jag mig i skuggan…

20140610-181209-65529631.jpg

20140610-181301-65581295.jpg

8 reaktioner på ”Jag tyar icke mer…

  1. Jag har också en altan som också ligger som så att det är alldeles vindstilla och vid gassande sol blir det hett satan.
    Så denna lillajag ska åka förbi stora möbelvaruhuset och införskaffa en ”paviljong”. Jojo. Skugga när man sitter och degar och vill man bränna kan man lägga sig i en baden baden.

    Tipptopp det! 🙂

  2. Ja, det är underbart med hus och altan så att man kan välja om man vill ligga i skuggan eller solen. Fortfarande lite nyhetens behag för oss kanske men ändå – längtar INTE tillbaks till vår gamla lgh med balkong 🙂 Gillar dock heller inte så mycket att ligga och pressa. Däremot att ligga i solen i loungesoffan insmord i SPF 50 med en bra bok. Lövely!

Kommentera

