Sista för denna gången..

Fredag. Fredagen den trettonde till mångas fasa. Själv brukar jag inte bry mig. Det är en dag som alla andra. Och för mig är det sista dagen på semestern. Så fort tiden går när jag har kul?!

Gick upp relativt tidigt och var på gymmet på förmiddagen. Var riktigt segt i kroppen. Men ser ett mönster när mens är på gång. Då orkar jag inte träna så värst mycket. Roligt hur kroppen funkar och att vid 34-års ålder har börjat inse just detta. Men axlar och biceps fick sig en genomkörare. Skönt!

Var också en sväng på systemet för att köpa rosévin att dricka i morgon när jag ska på fest. Det var ju superlängesen jag var på fest. Är bjuden till ett par som jag känner att jag har emellanåt lite svårt för. Jag vet inte vad det är men fömodligen för att de brukar emellanåt skälla på mig, att jag är tråkig och sitter hemma då de alltid festar på helgerna när hon är barnledig och jag vill inte hänga med. Och när folk anklagar mig för det så blir jag inte mer intresserad att umgås med dem… Men, men. Jag kan gå dit en sväng och se om det är något roligt folk där, annars tar jag mitt vin och drar hem.

Så, nu har jag dammsugit, duschat och njuter av en kaffe. Underbara lediga dag!!!

6 reaktioner på ”Sista för denna gången..

  1. För mig är det precis samma! Jag kan inte heller träna ordentligt när jag har mens. Och det där gympaläraren sa om att mensvärk gick över med träning – större myt får man ju leta efter! Hm… Vilket gör att det återstår ca halva månaden då träning funkar… Utmärkt! 😉

Kommentera

