Lock is the New straight!

Hade köpt mig en locktång från Toni&guy för att bli lite piffig istället för att bara köra raaaakt.

Så glad i hågen piffade jag mig på morgonkvisten. Håret blev lockigt och stort. Sprejade som fasen med hårsprej så att det skulle hålla och cyklade till jobbet. Döm av min förvåning när jag kom fram och såg mig i spegeln, att håret var nästintill rakt. Wtf?! Dimman av hårsprej har nog ännu inte lättat hemma och mitt hår är rakt?! Måste berott på det nya värmeskyddet som jag hade i. Det var säkert för att få rakt hår istället för ljuvliga lockar..

Har ni tips på bra värmeskydd/produkt som håller vid lockning av hår?!

20140702-085725-32245615.jpg

9 reaktioner på ”Lock is the New straight!

  1. Cykling över huvud taget brukar vara dödsstöten mot alla mina frisyrer, förutom hjälpfrisyrer så klart. 🙂 Om någon kommer på en bra håll-frisyren-under-cykling-metod – tipsa! 🙂

  2. Läggningsvätska! 😀 Förhoppningsvis finns det tanter kvar som köper det så att affären har kvar det i sortimentet. Gammaldags men jättebra!
    Annars brukar jag ta i lite värmeskydd (absolut utan silikoner för det gör håret glatt) OCH en stadig mousse. Har du inte mousse kan du testa att spraya håret lite innan du lockar och inte bara efteråt.
    Lockarna blir såklart hårdare men de rätar inte ut sig alls lika lätt.
    *från hon som brukar vakna efter en utekväll med samma frisyr som kvällen innan*

  3. Äh, så jäkla trist när man lägger tid på att locka håret och så är det ändå rakt sen när man väl är framme (på jobbet/festen eller vad det kan vara). Gillade tipset med läggningsvätska – tänker att funkar det för tant-papiljotter så borde det rimligen funka i när man lockar med tång också. 🙂 Blogga gärna om resultatet om du hittar & testar 🙂

Kommentera

