Konfrontationen..

Så när jag skulle åka till jobbet vid åtta så kom den där bruden som bor jämte mig med sina två små barn. Hon verkade ha sovit hos sin mor som hade kört hem dem. (Har stött på henne innan när hon varit på sin altan. Hon är verkligen ingen trevlig och glad människa.)

Jag tog stora djupa andetag, gick fram och frågade om det var hon som hade en hund och ja det var det. Hon var hundvakt visade det sig. Jag sa att hunden hade skällt hela natten och jag hade inte sovit en blund.
Vad konstigt sa hon, då hon hade varit ute med honom vid tolv på kvällen. Då sa jag att hon borde inte låtit hunden vara ensam så länge och jäääävlar vad sur hon blev. Hon sa att jag inte skulle läxa upp henne hur hon skulle ta hand om hunden för det visste hon minsann hur det gick till.
Samtidigt kommer en man fram till oss som förmodligen är chefen där vi hyr lägenheterna av. Han bad dem flytta på bilen då de hade ställt sig på personalens parkering. Bruden fräste ordentligt mot honom att det inte stod skyltat att de inte fick stå där. (Jo, det gör det faktiskt) Mannen sa att hon behövde inte vara så otrevlig (high five) och sa lugnt att om de inte flyttade bilen får de böter. Bruden och hennes mamma gick surt in till sin lägenhet.
Jag förklarade för honom vad som hänt, lät honom höra på inspelningen av en skällande schäfer kl 03.00 på morgonen, och han sa att

Du har väl anmärkt innan om hunden?!

så jag skulle återkomma till honom om det blev något mer. Han förstod nog att hon var en riktig bitch!

Och nu vill jag flytta!

6 reaktioner på ”Konfrontationen..

  1. Hon verkar INTE veta hur man hundvaktar! Det är då inte att låsa in hunden ensam i en (för den) obekant lägenhet och själv åka därifrån. Snacka om att den ska känna sig otrygg…
    Förstår att du känner att du vill flytta, det brukar tyvärr vara så att de som stör får bo kvar och de som störs får flytta. Been there done that! 😦

      • Jag tog visserligen kampen med anmälningar hos fastighetsägare, socialen, polisen… you name it! Och när jag gjort det jag kunde göra tog jag pick och pack och flyttade. Det hjälpte tyvärr ingenting för egen del, men kanske kunde det hjälpa någon annan i längden. 🙂
        Ja det är för tur att det inte är HENNES hund i alla fall, det lär bli tyst någon gång(?)

      • Men absolut! Det blir ju så att jag säger till om det händer mer. Jag kommer minsann inte vara tyst. Är det en bra hyresvärd så hoppas jag de lyssnar! Men som du skriver, oftast hinner du tröttna och flytta innan något händer…

Kommentera

