Strul..

Jättekul att min anställda går på semester, samtidigt som en av mina extratjejer för sommaren blivit sjukskriven en vecka.

Detta ställer till det big time för mig då hon är gravid och jag gissar på att hon inte kommer kunna jobba mer i sommar.

Skit och dynamit!

Jag kommer få jobba sex dagar i veckan fram till min semester om det inte löser sig och under min semester så HOPPAS jag det har hunnit lösa sig med att en annan tjej kan jobba. Annars vet jag inte hur det ska gå. Jag tänker INTE jobba på min semester i alla fall!

Detta är nackdelen att vara chef med små marginaler att röra sig med av personal. Jag får sällan vara ledig.

Håll tummarna att det löser sig. Själv får jag idag hoppa in och jobba dag nummer sex. Hade jag varit anställd hade jag gnuggat händerna av all kosing som trillar in i kassan. Men som chef får jag inte ut ett skvatt extra..

(Har jag nämt att jag börjat kolla efter nytt jobb?!)

6 reaktioner på ”Strul..

Kommentera

