Ibland blir jag extra trött.

Idag skulle den nya tjejen börja jobba. Den tjej jag tog in istället för den gravida som var sjukskriven och som jag inte vågade chansa på att hon kunde jobba i augusti.

Men… Det blev inte så. Hon hade fått åka akut in på sjukhuset och hade en infektion i njurarna. Så där stod jag på jobbet och fick inte in någon som kunde jobba, så jag fick helt enkelt jobba själv. Och kära nån så tiden gick sakta. Och som jag är trött! Jag orkar inte med mer strul nu innan min semester! Jag hoppas tjejen kan jobba nästa vecka så jag hinner lära upp henne, annars vet jag inte hur jag gör. Jag måste ju kunna ha semester!

Jag kan ju ringa till den gravida men det sitter lite långt inne då jag tog bort henne från schemat just för att det skulle strula.. Så skratta sist liksom!

Håll tummarna att det löser sig nästa vecka!

4 reaktioner på ”Ibland blir jag extra trött.

  1. Livet på en pinne som ansvarig :(. Nu verkar det ju inte vara några strulputtar utan sjukdom för din del men jag tycker många verkar ha problem med strulig personal. Jag skulle aldrig ha mage att strula till det för mig så jag blir utan jobb. Hoppas det löser sig till det bästa!!

  2. Fy fan för personal.
    Fick ett email som doftade alkohol och var skickat runt midnatt. Bara gnäll. Men nykter vågar han inte säga vad han tycker och tänker.

    Fy fan för personal!

    • Nu i mitt fall så handlar det om sjukdom och det är dock något varken jag eller personen kan göra något åt. Denna kan ju inte rå för att det kom en infektion och ställde till det.
      I ditt fall skulle jag ta ett snack men personen och ta reda på varför det gnälls och göra något åt situationen. Det är i sådana fall vi får visa vilken bra ledare vi är.

Kommentera

