Torsdag och reflektioner!

Och det börjar närma sig. Vardagen alltså, med jobb och allt var det innebär. Och jag har bestämt mig. Jag kommer inte jobba med det jag gör så länge till. Jag ger det ett år till, sen om jag inte hittat något annat jobb så blir det plugg. Ett år av att spara pengar så jag förbereder mig inför att plugga, om så blir fallet. Jag har börjat inse vad jag vill göra, men låter det ta sin tid att gro för att bli en stabil känsla och inte bara en ingivelse för att sedan hoppa av.

Jag har de senaste dagarna insett att jag ska bli mer avslappnad till saker jag tar mig för, som jobb, träning och så vidare. Att ta tillbaka glädjen och inte gå in med så stort allvar. Det är lite knivigt att ändra på tankemönster, men det går!

Och jag har glömt bort hur mycket jag har vuxit den senaste tiden. Hur mycket jag har förändrats till det positivare. Det får jag påminna mig om.

Det och ta tillbaka glädjen i livet igen! It’s a promise!!

❤️

5 reaktioner på ”Torsdag och reflektioner!

  1. Äsch, gör som kompisen som hittade utbildning i tidningen, ansökte, blev antagen o sa upp sig – allt inom tre dagar…Det var ju bara det lilla kruxet att utbildningen börjar nästa vecka o hans tre månaders uppsägning är som den är…*han alltså mycket sjuk framöver*

    Visst lät detta scenario klart mycket bättre?!? 😉

Kommentera

