Hej fredag! Du börjar bra..

Cyklar till jobbet och är på en cykelbana där det är nerförsbacke så det rullar ju på. Och VIPS kommer det ut en tjej på cykel från ett bostadsområde och ska köra över cykelbanan. Hon tittar inte om det kommer några cyklister utan bara kör rakt ut. Så där kommer jag med vinden i håret och smäller rakt in i henne. PANG!!
Tjejen som är runt 25 år, flyger av cykeln, landar på gräset utanför cykelbanan och jag trillar av och tar emot mig med ena handen på asfalten. Jag ställer mig upp och ber tusen gånger om ursäkt och kramar om tjejen då jag ser att hon gråter när hon kravlat sig upp. Jag frågar om hon är okej och det är hon. Lite chockad säkert som jag. Så jag ber ännu en gång om ursäkt och cyklar till jobbet.

På jobbet byter jag om och trots att jag har kjol så känner jag mig helt fel ute idag. Håret som var grymt bra när jag lämnade hemmet, ser ut som en risbuske. Jag är stel i nacke och axlar och känner mig inte alls snygg.

IMG_3072.JPG

Men hej, fredag! Du kan bara bli bättre!

..Och jag ska köpa mig en cykelhjälm!

5 reaktioner på ”Hej fredag! Du börjar bra..

Kommentera

