Oväntad shopping..

Ja, jag har gått och blivit med cykelhjälm och fick en miljard vuxenpoäng där… Efter min cykelkrock så insåg jag att fåfängan får ta ett steg bakåt och det gäller att vara rädd om livet.

Men visste ni att det finns airbag för oss cyklister?! Jovisst!! Det var som en tjock grej du spände fast runt halsen så det såg ut som en nackkudde. Och när du krockade så blåste den upp sig till en hjälm runt huvudet med öppning för ansiktet.

Tänk vad komiskt om du upptäckte när du krockade att du tagit på den bak och fram.. HAHAHA! Ups!

Men eftersom jag är grymt klantig och förmodligen skulle sätta på mig den fel, så blev det en vanlig grå och spejsad hjälm.

8 reaktioner på ”Oväntad shopping..

  1. Jo, har sett airbaggrejen! Haha! Har du sett hjälmarna som ser ut som hattar då?
    Jag har hjälm sen ett par år tillbaka, offcourse en som matchar cykeln till färgerna och speciellt anpassad för offroad. 😛

Kommentera

