Vart är min riddare på den vita springaren?!

Igår kväll satt jag vid mitt köksbord och precis utanför brukar det vara en massa gäng som härjar, vilket jag berättat om innan. Nu var det ett ungdomsgäng utanför och tyckte att det skulle vara kul att jäklas med den där singelbruden som sitter alldeles ensam vid fönstret. Så när jag satt där, tittandes i en tidning eller var det nu var, bankar de som fasen på min dörr. Först trodde jag att jag var emot mitt klaffbord som jag råkade komma emot som lät men det bankade hårt igen.

Jag höll på att skita på mig och katten likaså, som sprang till tryggheten under sängen.. (Jag fick inte plats där,) så jag gick ut för att titta vilka som bankade och då cyklade ett stort gäng ungdomar iväg, skrattandes. Det tråkiga var att de gjorde likadant i måndags. Jag förstår att det bara var ett prank, men det har krossats fönster till andra lägenheter och det känns väldigt obehagligt. Jag känner nu mer och mer att jag hör hemma någon annanstans.

Men vart, är frågan…

3 reaktioner på ”Vart är min riddare på den vita springaren?!

Kommentera

