Helg och dejter!

Well, vakten är still going strong. Han var inne på jobbet tidigare i veckan och var där en bra stund trots att kunder kom och gick. Han frågade om vi skulle äta sushi på fredagen och det skulle vara trevligt sa jag. Vi kan väl hålla det öppen sa han, vilket är typiskt för män. Inte bestämma utan hålla det spontant. Jag tänkte då att vill han ses så får han då ta komando.
Och rätt som det är får jag även mess samma dag, från träningskillen igen som vill ses på fika. Där bestämmer vi tid och plats på lördag. Han vågar väl inget annat eftersom jag visade honom förra gången vart skåpet skulle stå.
Och jag konstaterar att alltid när jag dejtar så kommer de i par… Konstigt egentligen!

Så i torsdags kväll fick jag ett mess från vakten som undrade om jag hade några planer eller om vi fortfarande kunde ses på sushi. Dejt blev det och jag bjöd denna gången och vi åkte hem till honom.
Intressant det där med mäns hem. Det ÄR stor skillnad på män och män. Och här blev jag enormt imponerad. Han hade mer välstädat än jag.. Och den synen ser du inte ofta!

Vi åt sushi och kollade på film. Jag kände mig som värsta besserwisser då jag berättade en massa för honom som han inte visste. Det blir ju så när du levt livet lite längre. 😉 HAHAHA
Han satt nära och sökte kroppskontakt. Klockan blev sent och det blev så att vi låg i soffan tätt ihop där det blev en spänd stämning för en kyss låg på sin plats men ingen tog initiativ. Så som den rättframma kvinna jag är tog jag saken i egna händer och konstaterade att han var bra på att kyssas. Väldigt ömsint. Hade jag velat kunde det blivit mer än kyssar men jag kände att det var inte läge för mer, även om jag själv ville. Så jag tog taxi hem klockan 2.30 på morgonen och jag sa att vi får se när vi ses..

Lördagens fika med träningskillen kändes mer som att fika med en kompis som jag fick coacha lite. Jättesnäll kille MEN bara skämtade hela tiden. Det gick inte att prata djupare saker då han bara skojade i slutändan. Kändes som att jag var århundraden äldre och inget mer än vänskap ligger för oss där. Kanske var han nervös säger ni, men jag vet att han är sån som person och trots att han är äldre än vakten så kändes han betydligt yngre.

Söndag är det idag. Har gymmat och sitter nu i soffan med en kopp kaffe i handen med kattgos och undrar vad händer nu?! Ska jag messa vakten?! När ska vi ses?

Men jag lugnar mig själv med att det är ingen fara. Vi hörs när vi hörs och ses när vi ses.

Jag tror det blir bra!

9 reaktioner på ”Helg och dejter!

  1. Vakten imponerar alltså!! Bara det där med att han ska höra av sig o va lite mer bestämd kanske?! Tror jag kan känna igen mig i vakten o hans skämtande, precis där jag var för länge sen…Osäker javisst, men samtidigt att livet inte togs så allvarligt…Blev nog en ok påg av mig till slut ändå..=P

    • Nja, nu läste du nog lite fel. Träningskillen var det som skämtade järnet.

      Vakten och jag kan både prata djupt och ha kul. Så han växer för varje gång vi ses. Men det skulle vara bra om han är liiite mer framåt, dock är det kanske hans ålder som pratar där..?!

      • Mjo, andra gången vakten skrevs så syftades det på träningsmannen..*glasklart* 😉

        Framtiden får väl utvisa om hans framåtanda växer sig starkare.. (eller om du pushar honom mer i den riktningen…)

  2. Perfekt med dejter i tvåpack! jag känner igen allt: Han som ska hålla dejten öppen in i det sista för det gäller att vara förberedd på alla andra beundrarinnor. Och han som tvångsmässigt skämtar så man aldrig kan komma honom inpå livet. Bra att du inte hoppade i säng med vakten, då kommer hans intresse att hållas vid liv. Ta det lugnt, han kommer att höra av sig!

  3. Här blundar man två sekunder och så dejtar hon som besatt :D. Du verkar i alla fall ha bestämt dig för vakten och så kommer jag med min värdelösa moral och säger dejta båda ett tag till…varför inte liksom :P.

Kommentera

