En lista i det regniga december..

Tjoff sa det och så var det nästan jul. Hur fort har inte denna månaden gått? Helt otroligt…

Här görs det inte mer än att jobba, träna och sova. Riktigt seg nu, men förmodligen för att jag känner av människors frustration över att ha slut på pengar och stress inför julen. Har aldrig tänkt på det innan, men inser att varenda December har jag mått dåligt, varit energilös. Förstår nu att det är för att jag känner in andra människors energier, som i december är ångest, stress och irritation. It all make sense, och får helt enkelt jobba med mig själv för att inte försvinna i denna energilöshet och alla andras känslor. För mitt i allt så glömmer jag mig själv och det är ju inte bra. Det slutar bara i att jag känner mig som ett offer och grinar över varför har inte jag hittat kärleken och att allting är fel i mitt liv. Tråkigt jobb, inga direkta arbetskamrater och så vidare, istället för att vara tacksam för det som är nu..

Så här kommer den… Min lista över vad jag är tacksam över just nu.

* Att jag har ett jobb som jag kan gå till, som ger mig lön och som gör att jag kan betala det där jäkla handfatet som jag häromdagen slog sönder.. 😉
* Jag har en riktigt bra vän som bor många mil bort med som jag pratar med varje dag.
* Min kropp är hälsosam och stark och ja, jag kan kalla mig vältränad.
* Jag går till gymmet tre gånger i veckan nu.
* Mitt hår börjar lägga sig bakom axlarna. (ÄNTLIGEN snart långt igen!!)
* Jag släpper saker lättare nu än förr då jag kunde grunna femtioelva gånger över en pyttegrej.
* Jag är självständig.
* Att jag blivit grymt mycket bättre på att hålla koll på min ekonomi, och att jag numer får tvinga mig att shoppa när jag behöver något.
* Jag har en härlig personlighet.
* Att jag vuxit så enormt mycket som människa.
* jag dejtar ingen och det är faktiskt väldigt skönt!
* Och såklart att jag har världens mysigaste katt som alltid vill ligga med tassen på min hand när vi ska sova.

Det finns så mycket att vara tacksam över.. Det gäller bara att tänka efter lite. Och VIPS så är livet faktiskt helt underbart!

❤ ❤ ❤

12 reaktioner på ”En lista i det regniga december..

Kommentera

