Marskatt..

Och det blev Mars månad. Gårdagen var verkligen i vårens tecken tills Moder natur gav oss fingret och snöslask igen. 

Hade tänkt träna igår men var tröttare än tröttast. Förmodligen inventering, personal som ska sluta och stort tryck från huvudkontoret som gav mig riktigt dålig mage i söndags och matthet igår. Jag ska sluta engagera mig så mycket med jobbet och ta det lugnt. Men jag är tacksam för jag lyssnar på kroppen. Behöver den vila så får den det. 

Och snart är jag ett år äldre. Ett år klokare och det är mer och mer som jag förstår nu av livet. Jag har blivit så mycket lugnare. Men det är förmodligen för att jag inser att mitt liv är just nu och inte vad jag skulle ha varit. Och det är jäkligt häftigt hur mycket framåt jag går. 

Jag har förlikat mig med tanken att jag inte kommer få några barn och vet ni vad?! Det är faktiskt helt okej att inte få barn om inte mer att det är rent av väldigt skönt! Jag vet att jag ska träffa min själs frände, den man jag ska gifta mig med, men istället för att sukta efter honom så njuter jag av mitt liv just nu. Och även om det är lugnt och stilla, så är det fantastiskt!!!

❤️❤️❤️

5 reaktioner på ”Marskatt..

  1. Klokt att leva i nuet, dock jäääävligt svårt!!! Men du lyckas fantastiskt bra. Ta det lugnt med jobbet det är ingen som tackar en när man håller på att dräpa sig. Bara man skulle få skallen att fatta det också ;).

    Kram

    • Ja, det är lite svårt, men det går!! 😃
      Nä, det är inte värt att lägga ner så mycket energi på det. Det är nåt jag ska jobba med. Att släppa kontrollen. Men är en tävlingsmänniska och då kan det vara svårt emellanåt att vara cool.

Kommentera

