Långfredagen 2015

Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. Att smidigt åka och hämta min pappa, som legat på sjukhuset en vecka efter sin operation, för att sen komma till mitt barndomshem för att äta påskmiddag. Tre timmars väntan på sjukhuset blev det innan han fick checka ut. Blir ju så när det är helg. Många akutfall som prioriteras och det ska det ju göras! 

Men hem kom vi, och värmd påskmiddag blev det för min del. Passade även på att tvätta bilen innan jag åkte hem. Stackars pappa var så svag och trött att han bara ville gå och lägga sig, i sin egna säng. Han är bara skinn och ben nu. Ingen aptit vilket gjort att han säkert gått ner 15kg nu och han är normalt en slank man. Jag kände att både pappa och mamma behövde lugnet nu när allt var lite mer som vanligt igen, så jag stannade inte så länge. 

Så även om det inte blev som vanligt, så har det varit en trevlig dag ändå! 

Och angående ögongodiset så får ni vänta lite med hur det går. Han har inte varit på gymmet än…

Glad påsk önskar jag er! 

2 reaktioner på ”Långfredagen 2015

Kommentera

