Midsommar 2015

Facebook och instagram flödar av lyckliga hälsningar att vi ska ha en glad midsommar. En högtid där många samlas enligt tradition tillsammans på samma ställe, med samma människor. Jag har alltid varit den som varit singel och inte varit invigd i någon vängrupp så har jag många gånger varit den som fått vara med på ett hörn beroende på vilket sällskap som kan tänkas ha en plats över. Många år har det gjort mig väldigt ledsen och känt mig som den som blev vald sist på gympans lagval. I år är jag hemma, ensam med sällskap av katten. Men vet ni vad?! Det gör mig ingenting alls! 😃 Jag kommer njuta av mitt egna förträffliga sällskap och äta sill och potäter. En bok kommer läsas, kaffe kommer drickas och ljus kommer tändas när det börjar skymma. Och just nu är det såhär jag behöver fira dagen, alldeles själv. Imorgon ska jag dock fira med en väldigt fin vän och hennes man och hans kompis, äta god mat och umgås.  

Jag har så mycket att vara tacksam över. Ett jobb, fina vänner, ett hem, mat, och att jag blivit bättre på att ta hand om mig själv. I höst ska jag gå två utbildningar vilket är början till ett nytt kapitel i mitt liv. Förr var jag stressad över mitt liv, över kärleken och framtid men jag inser mer och mer att saker och ting kommer när det är dags.  

Ha nu en härlig midsommar och ta hand om er! 

❤️

 

5 reaktioner på ”Midsommar 2015

  1. Härlig inställning trots att du är singel/ensam. Helt ärligt, det blir inte bättre än man gör det, oavsett om man firar ensam eller med andra och som du säger, det finns så mycket annat att vara tacksam för. KRAM

Kommentera

